jueves, 3 de noviembre de 2022

Actividade 2. Emocións e habilidades sociais

 


EMOCIÓNS INTELIXENTES

Para acadar unha personalidade madura e equilibrada necesitamos certas habilidades emocionais e sociais. Estas habilidades están pensadas para que aprendamos a coñecernos a nós mesmos/as, a controlarnos, a automotivarnos e a relacionarnos de forma rendible cos demais.

O psicólogo Daniel Goleman explica que a intelixencia emocional comprende cinco habilidades diferentes, divididas en habilidades emocionais e habilidades sociais.

As habilidades emocionais son:

● Autocoñecemento: con el podemos recoñecer os nosos estados de ánimo e emocións, e así expresalas axeitadamente. Tamén nos permite coñecer os nosos puntos fortes e débiles, o que é útil para gañar confianza no noso valor e capacidades.

● Autorregulación: con ela podemos controlar os nosos impulsos, regular os nosos estados de ánimo e aprazar a obtención da gratificación (saber esperar para conseguir algo positivo)

● Motivación: saber motivarnos para acadar os nosos obxectivos, persistir en intentar conseguir os nosos obxectivos a pesar dos obstáculos.

As habilidades sociais son:

● Empatía: saber poñernos no lugar dos demais; ser consciente dos sentimentos, necesidades e preocupacións dos demais. Saber escoitar: escoita activa.

● Destrezas sociais: permítennos relacionarnos cos demais dun xeito saudable. Algunhas son: a capacidade de cooperación, de negociación, de resolución de conflitos a través do diálogo... Unha destreza importante é a asertividade, relacionarse con quen un quere e do xeito que un queira. Non permitir relacións tóxicas, negativas.

A asertividade é o termo medio entre a pasividade e a agresividade.



A IMPORTANCIA DO AUTOCOÑECEMENTO

Adicar tempo a explorar o noso interior, a coñecernos a nós mesmos, axudaranos a coñecer mellor como nos sentimos e por que, o que nos preocupa, como nos vemos ou cales son os nosos obxectivos na vida. Chamamos introspección a ese exame interior que nos adentra no máis profundo de nós mesmos e nos axuda a coñecernos mellor. O autocoñecemento permitiranos adquirir un maior control sobre as nosas emocións e o noso comportamento, de tal xeito que non sexamos meros escravos dos nosos impulsos e saibamos dirixir a nosa vida dun xeito racional e construtivo.

 

Actividades de escoita activa e de asertividade, de lista de situación onde resulte difícil controlar a resposta emocional, diálogos representados, equipos de 4….

 

Preguntas para casa.

1. Averigua cantas emocións pode ter o ser humano e enumera varias.

2. Os animais tamén teñen emocións?

3. Cres que todas as emocións son válidas? Todas son positivas? Todas son necesarias? Pon exemplos.

4. Cres que é mellor ser máis racional ou mais emocional?

martes, 16 de noviembre de 2021

Inteligencia emocional 1º y 2º de ESO

Ejercicio de relajaciónhttps://heliosorienta.wordpress.com/2009/02/26/tecnicas-de-relajacion-en-ninos-y-adolescentes/

1º ESO Tema 1. Ejercicios 14, 15, 16,18, 19. Las preguntas de la página 15 pueden caer en el examen. 

Repartir papelitos, cada uno pone el nombre de 4 o 5 emociones. Se vuelven a repartir y hay que interpretar la que te toque. Caras de personas. Sale uno y las representa hacia los demás. Adivinar emoción. ¿todas las emociones se expresan con la cara? Expresarlo de otra manera.

Comecocos de las emociones: 

http://anabelenbelenvaloressocialesycivicos.blogspot.com/2016/11/comecocos-de-las-emociones.html




Test de inteligencia emocional:

https://www.educapeques.com/escuela-de-padres/test-de-inteligencia-emocional.html

  tiching.com/725082




Origen del Día de acción de gracias. Cofre de la gratitud.
Poweer point pincho: Acción de gracias y gratitud.


 

martes, 8 de diciembre de 2020

CUESTIONARIO Black Mirror. Blanca Navidad. 4º


 


  1. Resume nunhas poucas liñas o episodio.
  2. Que nos di a historia (a primeira que se conta sobre a sedución teledirixida) sobre a intimidade e os límites?, paréceche que o machismo ten algo que ver? Comenta isto.
  3. Que che parece a posibilidade de bloquear ás persoas na vida real?, e nas redes sociais?
  4. A idea dunha conciencia clonada –historia 2– ó teu servicio plantexa o dilema de se é posible unha intelixencia artificial con sentimentos. E aparece tamén o tema da necesidade de ”multiplicarnos” para poder asumir as esixencias da vida moderna. Reflexiona sobre isto.
  5. Reflexiona sobre as formas de castigo que se amosan. Velas xustas?

Cuestionario Black Mirror. La ciencia de matar. 3º






  1. Resume nunhas poucas liñas o episodio.
  2. Por que aos soldados lles instalan ese dispositivo no cerebro?
  3. Recórdache este episodio a un videoxogo?, xogaches algunha vez a algún similar, no que consigues máis puntos cantas máis persoas matas? Reflexiona sobre isto.
  4. Que pensas sobre o feito de que nos tiveran que entrenar para matar cada vez máis e mellor? Aquí tes máis información: https://www.xatakaciencia.com/psicologia/los-soldados-de-antes-eran-menos-asesinos-que-los-de-ahora
  5. Na historia e na vida real, que exemplos coñeces de deshumanización do outro?
  6. Fai unha breve valoración personal do episodio. 

Política e democracia

 PPT DEMOCRACIA, POLÍTICA: https://docs.google.com/presentation/d/1XpCmZn7crp3ounwer35Cf6UsTJ9g77Pz/edit?usp=sharing&ouid=10122122456840...